07 januari 2009

Tillbaka på jobbet

Jag måste allra först ge en eloge till en hemsida, http://www.jobbskatteavdrag.se/, som på ett pedagogiskt och enkelt sätt redovisar hur skattetrycket sjunker. Heders! En eloge till Harald Klomp på lagt ner massor med jobb för detta angelägna projekt.


Kan sedan inte låta bli att konstatera att det är dagen då man kom tillbaka på jobbet. Klockan halv åtta i morse var mitt skrivbord absolut rent som ett resultat av två dagars målmedveten rensning. På bilden här bredvid kan du se hur det ser ut nu, några få arbetstimmar senare. Och här sitter jag och bloggar...


Det är många viktiga frågor som redan tränger sig på i vår agenda. det är givetvis följden av de många utmaningar vi ser, inte minst utifrån behovet att renovera den svenska välfärden. Så det är bara att sätta igång med att jobba, närmast med planering av januari månads sammanträde i landstingsstyrelsen.


Räknar också med att snart vara klar med ny version av min hemsida, jag lovar!

Inga kommentarer: