22 januari 2011

Avtackning

En av gårdagens huvuduppgifter var att tacka av tre avgående landstingsråd efter många år i politikens och landstingets tjänst. Min partikamrat Arne Sandemo, min kollega och vän som förste vice ordförande i landstingsstyrelsen Rolf Edlund (C) och sist men inte minst Ismail Kamil (FP) som jag samarbetat nära med i hans roll som ordförande i hälso- och sjukvårdsstyrelsen. Alla tre lämnar nu landstinget, och det är klart det känns vemodigt. NU är vi ett nytt lag, och jag ser som jag tidigare skrivit mycket fram emot de närmaste åren. Arne, Ismail och Rolf har lagt en fin grund som vi övriga nu kan bygga vidare på.

Tornsalen i Uppsala slott var fylld med gratulanter som ville tacka för gott samarbete och samvaro under många år. Det blev en fin avrundning som de är väl värda.

Inga kommentarer: