Jag har noterat att ett socialdemokratiskt kommunalråd nu föreslår banvaktsstugor längs våra större järnvägslinjer. Förslaget är ungefär lika seriöst som den numera välkända hyenadräkten eller partikamraten (S) som föreslog butlers i tunnelbanan i valrörelsen.
Förmodligen är det okänt för kommunalrådet i fråga vad som faktiskt pågår för att klara av årtionden av eftersatt järnvägsunderhåll, men det är ändå tragiskt att (S) uppenbara brist på riktiga, konkreta förslag för att klara av situationen leder till utspel som detta.
2017 invigs Citybanan. Då fördubblas spårkapaciteten genom Stockholm. Samtidigt byggs Ostkustbanan, Mälarbanan, Svealandsbanan och goddstråket förbi Hallsberg ut. Allt detta sker genom samverkan mellan stat, regioner, landsting och kommuner. Det sker också utan att en enda banvaktsstuga behöver byggas och som följd av en seriös infrastrukturpolitik. Effektsökerierna får socialdemokratiska kommunalråg ägna sig åt. Trams!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar